piątek, 21 grudnia 2012

Świąteczne Cynamoniaki lub zwykłe kruche ciastka


Wczoraj udało mi się dokończyć dekorację ciastek, oto one





Jeśli ktoś byłby zainteresowany przepisem to wymieniam, co trzeba

Składniki:

1 szklanka mąki
8 paczuszek cukru wanilinowego
1 proszek do pieczenia
masło
2 żółtka
paczka płatków migdałowych

Z podanych składników zagniatamy ciasto, które dzielimy na części i wkładamy na 1,5 godziny do lodówki. Jeśli chcemy, by ciastka miały bardziej świąteczny klimat, to dodajemy łyżeczkę zmielonego cynamonu, lub paczuszkę cukru cynamonowego (ja miałam Delectę), jeśli się nie zdecydujemy na ten dodatek, wyjdą po prostu klasyczne kruche ciastka. Ja osobiście radzę ciasto wałkować nieco grubiej,ciastka lepiej smakują, a jeśli chcecie trochę powiesić na choince, to nie będą się łamać jak opłatki.

Ciastka należy piec około 12 minut w 200 stopniach.

Dekoracja, to już kwestia gustu i zachcianek. Ja miałam gotowy lukier Dr Oetkera - zielony i różowy, roztopioną czekoladę, płatki migdałowe do posypania i kolorową posypkę. Ciasteczka na choinkę zostawiam bez dekoracji, bo wyglądają lepiej naturalnie.



Jeśli macie foremki różnej wielkości, to można zrobić ciastka różnej wielkości, a potem nałożyć mniejsze na większe, "przykleić" jedno do drugiego lukrem lub czekoladą.

Ja zabawiłam się również w budowanie choinek .....



 I wyszły takie słodkie, pastelowe choineczki :)



Będą ładną dekoracją na świąteczny stół.

Dekoracja, to chyba najbardziej pracochłonna część całej imprezy, ale przyznam się że cieszyłam się jak dziecko. 


serce 3D :)


Smacznego!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz