czwartek, 23 stycznia 2014

Styczniowi ulubieńcy

Zanim zwieńczę styczeń comiesięcznym pamiętnikiem kulinarnym oraz fotograficznym, chciałabym pociągnąć dalej cykl ulubieńców miesiąca, który kiedyś robiłam, a który sprawia mi radość, bo mogę hurtowo zrecenzować kosmetyki, które mi się spodobały :). Na dodatek w ulubieńcach postanowiłam nie ograniczać się tylko do kosmetyków, ale wrzucać i inne gadżety, czy rzeczy, które mnie cieszą. 

Na początek kosmetyki


Masełka do ust Nivea

Wiem, że takie smarowidełka do ust są mało praktyczne, bo w zimie trzeba zdjąć rękawiczki żeby posmarować usta, w lecie miękną, a o każdej porze są mało higieniczne bo trzeba w nich szturchnąć paluchem ..... . Cóż trudno ja je uwielbiam i tyle. Urocze puszeczki rozkochały mnie w sobie. Do tego w moim przypadku masełka świetnie nawilżają usta i dzięki temu w pracy, w domu wciąż mam jedno pod ręką. Na zewnątrz korzystam z ulubionej (od lat) pomadki Nivea Rose w szytfcie i to jeśli muszę, bo zazwyczaj jak przed wyjściem nawilżę usta masłem, to niekoniecznie w trakcie potrzebuję robić to ponownie. Mam 2 z 4 dostepnych wersji i na razie mi wystarczą, bo są bardzo wydajne. Wanilia i makadamia przypomina mi zapach krówki, a malina gumy rozpuszczalnej Mamba o smaku tego owocu. Polecam jeśli nie macie!


Podkład Healthy Mix Bourjois (54 Beige) 

Jak widać jeszcze w starym opakowaniu, zdecydowanie najlepszy podkład jaki miałam (jak na razie :). Ma delikatne, ale całkiem niezłe krycie, nie wysusza skóry, nie tworzy efektu maski i dobrze współpracuje z moimi pudrami w kamieniu. Spokojnie trzyma się cały dzień, ewentualnych poprawek wymaga jedynie w miejscu zetknięcia z okularami (czyli na garbie nosa :), ale tego nic nie wytrzyma. Normalnie kosztuje ponad 50 zł, ale często są promocje np. słynne - 40 %(ja tak go właśnie kupiłam), dlatego nie warto sobie zawracać głowy tańszymi podkładami. Trafiłam też na fajny odcień, na początku myślałam że będę za pomarańczowa np. zimą, ale o dziwo dobrze wybrałam - głupi ma zawsze szczęście, zresztą nakładam na niego jeszcze puder w kamieniu i jasny Maybelline Affinitone dobrze gra z beżem.

Lakier do paznokci Shine Tech Deborah (15) 

Na wyprzedaży szafy Deborah w Hebe kupiłam neonowy róż, który jakością i kryciem mnie zachwycił, dlatego na obecnej promocji (także w Hebe) wśród przecenionej kolorówki wypatrzyłam jeszcze coś w kolorach na tę porę roku. Trudno mi zdefiniować odcień, bo w butelce i po nałożeniu pierwszej warstwy jest to moim zdaniem taki bakłażan z charakterystycznym przebiciem fioletu. Na paznokciach potrzebuje 2-3 warstwy do pełnego krycia, co nie jest kłopotliwe, bo ma rzadką i bardzo szybko schnącą konsystencję. No i finalnie mamy coś takiego .... chyba ciemny brąz.Spodobał mi się ten lakier, bo bez żadnej bazy utrwalającej można się długo cieszyć lśniącą płytką paznokcia, do tego tak jak jego różowego poprzednika spokojnie i bez odprysków możemy go nosić 6-7 dni. To chyba niezła jakość jak na 8,99 zł ????. Widzę go w zestawieniu z piaskiem brokatowym z Wibo w tonacji fioletowej :)


Zapachem tej zimy jest zdecydowanie złote jabłuszko Golden Delicious Donny Karan. Ma powłóczysty, otulający zapach idealny na zimne dni. Jest uniwersalny i nadaje się na dzień oraz wieczór. Jeśli chodzi o nuty zapachowe to w nucie głowy jest: śliwka, jabłko, kwiat pomarańczy. W nucie serca: lilia, róża, orchidea, konwalia, a w podstawie piżmo. Zapachy owocowo - kwiatowe w różnych wariantach należą do moich ulubionych i raczej w tych kategoriach szukam swoich zapachów.




Gadżety i inne


Jestem minimalistką jeśli chodzi o posiadanie przyborów do makijażu, w zasadzie dlatego że do tej pory rzadko malowałam oczy cieniami, które zazwyczaj nie trzymają się długo na moich specyficznych i trudnych powiekach. Właśnie postanowiłam poeksperymentować w tej sprawie i testuję ile i jak trzymają się cienie na bazie (jeszcze nie jestem usatysfakcjonowana i będę szukała innej). Przy nakładaniu ograniczałam się do dwóch pędzli i aplikatorów, ale powoli chcę troszkę poszerzyć moje zbiory. Na razie rozpoczęłam od przyborów z niższej półki cenowej i jestem zadowolona. Jeszcze końcem tamtego roku zakupiłam pędzel do różu z Elite (za jakieś 18 zł), a ostatnio w Hebe 3 pędzle Sense & Body (do kresek, do nakładania cieni oraz do pudru i rozświetlacza), które kosztowały razem niewiele więcej od tego jednego z Elite :). Nie jestem i nie będę profesjonalistką, nie czarujmy się .... , ale jak na razie pędzelki radzą sobie nieźle (a raczej ja sobie z nimi radzę ok) i wystarczają na moje skromne potrzeby. Wszystkie pędzle są miękkie i solidnie wykonane, nie lecą z nich kłaczki i są łatwe do utrzymania w czystości.



W poniedziałek w Lidlu kupiłam, a wspominając to co się działo w pobliżu koszów z ubraniami w ten dzień w sklepie, można powiedzieć że nawet ZDOBYŁAM bluzę. Zapłaciłam za nią ok. 30 zł, wybrałam kolor różowo - brzoskwiniowy, śmigam sobie w niej teraz po domku i cieszy mnie pozytywną barwą i tym, że mnie ogrzewa, bo jest delikatnie ocieplana od spodu. Nie jestem znów wielką fanką ciuchów z Biedronki czy Lidla, ale muszę przyznać, że ta jest niezła i nawet odważyłabym się w niej wyjść poza dom :) w zestawieniu z dżinami nie wygląda tandetnie :PPPP


A na koniec moje nowe okulary. W końcu zbadałam wzrok i kupiłam świeże oprawki. Porzuciałam moje wysłużone Ray Bany na coś mniej markowego i tańszego, bo oprawki z Binokla. Nie powiem abym była smutna, tym bardziej że cieszy mnie zestawienie granatu z lekko neonową limonką i w ogóle to, że w końcu inaczej wyglądam O.Oo

A Wy macie swoich styczniowych ulubieńców sprzymierzeńców ???

8 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam waniliowe masełko od nivea!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodzą za mną te masełka do ust , szkoda że nie są w sztyfcie ;) Na pewno wypróbuję. Perfumy znam, tą zieloną wersję - uwielbiam :) Bardzo fajne okularki, podobne kształtem do moich. Też planuję zmianę oprawek i szkieł przede wszystkim, na niestety mocniejsze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielone jabłko też mam,ale wolę mniej od złotego - do wiosny :-) co do okularów to i ją zmieniałam na mocniejsze i obawiam się,że to nie koniec ....

      Usuń
  3. A i zapomniałam sprawdź ten podkład na http://kosmetykizameryki.pl/ bo wydaje mi się że go tam widziałam w atrakcyjnej cenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info,póki co muszę skończyć ten zanim się przeterminuje :-)

      Usuń
  4. Rewelacyjne oprawki, takie z charakterkiem :)
    Masełka do ust Nivea lubię, ale w tym sezonie przeżywam fascynację dwoma innymi produktami - Nuxe Reve de miel i czystym wyciągiem z masła shea L`Occitane, oba genialnie pielęgnują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o Nuxe słyszałam, ale szczerze przyznam, że odkąd kupiłam pierwsze Nivea, tak o innym już nie myślałam! Bardziej z tej firmy pociąga mnie słynny suchy olejek, który kiedyś będzie mój :)

      Usuń
    2. Co prawda miałam tylko próbkę olejku Nuxe, ale wydał mi się rewelacyjny, więc podzielam Twoje chciejstwo :)

      Usuń